Wednesday, June 3, 2015

akhirnya

akhirnya saya berjaya menamatkan semester dua untuk tahun pertama saya di ukm untuk jurusaan ekonomi..unutk pelajar fakulti selain daripada FEP..ini merupakn berita baik kerana anda berjaya menamatkan pengajian anda di ukm..untuk kami budak ukm pula jangan dilupakan ada semester tiga ya..

semua pelajar bakal menempuh peperiksaan akhir tak lama lagi..memandangkan ukm tak ada study week..saya pasti banyak pelajar yang sedang stress menyiapkan assignment di samping membuat ulangkaji untuk peperiksaan yang tak kurang dari seminggu lagi..

saya mengimbau sikit la kenangan saya pertamam kali menjejakkan kaki di ukm..dulu saya sati orang naik kapal terbang untuk ke semenanjung tanpa ditemani oleh ibu bapa..saya telah menangis pada hari pertama sehinggakan saya bermalam di tempat adik saya..syukur say amendapat roomate yang menjadi best friend saya sampai sekarang..coursemate yang sangat terbaik seperti el dan alfred yang menjadi khabar baik kepada kami sebab kami major dalam HR untuk tahun kedua nanti..

saya juga berjumpa dengan keluarga CSS yang banyak membantu saya dalam ukm nie..menguatkan iman saya dan menjadi kawan lepak dan outing..tidak dipulakan kepada kawan-kawan kolej yang tidak pernah lekang dengan senyuman walaupun kami tidak mengenali antara satu sama lain..

sebut pasal balik tu memang kurang..homesick tu memang ada..tapi apa boleh buat kan..keluarga bukannya kaya untuk beli tiket flight balik selalu..first time saya merayakan krismas, tahun baru dan gawai tanpa keuarga di sisi..dioran gselalu la juga contact saya walaupun saya busy sangat sampai tiada masa untuk cari mereka..

keputusan semester satu ok ok sahaja..mungkin ada sedikit kejutan budaya..keputusan peperiksaan semester kedua ada meningkat sedikit sebab saya ada susun jadual dan kurangkan tidur untuk mengulangkaji..

inilah serba sdikit coretan saya di ukm..mungkin inilah penulisan blog saya yang terakhir...terima kasih kepada yang setia membaca blog saya selama ini..

No comments:

Post a Comment