Wednesday, March 4, 2015

SAYA


S A Y A. apa itu saya? saya adalah kucing? saya adalah rumah? saya adalah matahari?

HAA~ kalau nak tahu saya itu ape.. klik di bawah nie ye..



 msti korang tertanya tanya kan. ada yang sedang garu kepala nie.. hah jangan baru sekarang nak turunkan tangan tu..hihi dah nampak pun..

oh berbalik kepada saya itu apa iya..sebenarnya nak cerita pasal diri saya sendiri je..dah suspens ke tadi..kalau tak suspens pun buat-buat suspens je(kenapa la saya nie tak malu betul kan)...

hmmm tak ada pun apa-apa yang special sangat pasal diri saya nie..hanya insan biasa yang mempunyai hati nurani dan sepasang mata macam korang..tak tau la kalau korang mau kenal diri saya nie..apapun saya intro je k..

nama diberi Dominica Divina Lyilan anak Dawie.. panjang kan..apa boleh buat..daddy yang bagi nama..kite terima ja la..sebenarnya ade cerita dia nie.. nama saya sejak lahir tak ada Dominica. tetapi saya memerlukan nama kristian bila saya memasuki kristian time saya masih kecil.. so terjadilah nama Dominica nie..maybe daddy kita suka negara repblik Dominica kan..peminat geografi la katakan..jangan hairan ya kalau kawan zaman kanak-kanak masih panggil Divina sampai sekarang.. hihi.. selepas memasuki sekolah menengah,mulalah kawan panggil Dominica.. lama-lama cam rasa nama tu panjang giler pula..so kawan singkatkan menjadi Dom.. hah terciptanya Dom sehingga sekarang.. di matriks kh.. di UKM kh.. sayalah Dom.

OK enough pasal nama..panjangnya cerita..pada 27 January 1995, lahirlah saya ke dunia nie..entah lupa pula saat lahir tu.biasa la deria semua baru nak develop kan..kite pun hidup mengenang saat-saat sekarang je..haha dua bulan lepas baru je celebrate birthday kite..20 pula sudah umur saya..tua sudah..sobs-sobs..apapun hidup perlu diteruskan.

dah tua tu sedar diri la sikit saya nie..start sudah brfikir pasal masa depan..tapi jangan dilupakan pula tentang tempat kelahiran saya Sibu, Sarawak. mesti ada yang tak tau tentang Sibu nie..kalau Kuching semua tahu pula.. mentang-mentang dunia nie banyak kucing.. Sibu nie bandar la juga.. jangan ternganga pula.. bagus pergi belajar Geografi balik..haha gurau je.. kamek sayang kitak~
ala Sibu nie tak banyak special pun.. just like me..mostly sana chinese dan orang iban la..kalau melayu tu boleh dikira berapa ekor ja..india jangankan lagi..jauh dipanggang dari api.. nak cerita sikit la pasal Sibu nie.. kalau business dia maju la..sebab chinese conquer.. ni hao ma.. orang iban pula dlam bidang pembinaan.. nama rita kitak..dah makai wai..ngirup am..uiseh..mentang-mentang orang iban ya saya nie..

rasa tergantung tak pengenalan tentang diri saya.. sebab memang tak ada yang special pun.. oh ada yang masih tertanya-tanya tentang kaum iban ke? hah itu la..time cikgu ajar sejarah dulu dok bercakap je dalam kelas..mana taknya.. lain kali saya sambung ya.. di sini saya sertakan satu gambar saya.. kalau ada ternampak saya bolehlah tegur-tegur..kite tak sombong pun..cuma agak malu sikit..(ceh malulah sangat kan)






p/s first time tulis blog..haha 3 hari 3 malam dok fikir nak tulis apa..takpa..belajar dari kesilapan..bersua lagi pada penceritaan lain..tq muah sebab membaca pasal diri saya yang tak seberapa nie..

No comments:

Post a Comment