Wednesday, April 1, 2015

tugas dan tanggungjawab

hy u all.. kali nie nak cerita sikit mengenai aktiviti yang saya handle(walaupun hanya ajk biasa)..hihi
saya cerita mengenai aktiviti saya di ukm ya.. kalau aktiviti sekolah rendah dan sekolah menengah dah lupa kot.. maklumlah dah tua kan.. haha

ok aktiviti yang saya join ialah minggu keuasahawana KAB iaitu aktiviti kolej kediaman saya.. saya telah dipilih menjadi penolong ketua protokol.. sebelum minggu keusahawanan itu, kami membuka gerai makanan yang menjual jagung cup, french fries roti bakar untuk mencari dana.. sebagai ajk protokol, kami telah merangka tentatif unutk majlis penutupan, mencari pelajar untuk membuat perssembahan, membuat teks ucapan ketua program dan memastikan kelancaran majlis penutupan.. minggu keusahawnan KAB menguji ketahanan mental dan fizikal kerana perjumpaan selalu diadakan dan kami terpaksa bersengkang mata semasa minggu keusahawanan tersebut.. tetapi semuanya berbaloi kerana pasukan kami mendapat pujian kerana berjaya mmeriahkan minggu keusahawanan jika dibandingkan dengan sesi yang lepas..hihi ada la tinggi hidung sikit.. huhu

inilah ahli jawatkuasa~


seterusnya nak cerita mengenai NYES pula.. ini program mega yang dikendalikan oleh kolej kami yang bertaraf kebangsaan.. untuk program nie saya menjadi ajk program.. saya menjaga tempat peserta dan berjaya mendapat kawan baru.. yay



nak cerita mengenai aktiviti saya untuk CSS pula.. css merupakan persatuan untuk pelajar katolik.. saya menjadi ajk pengangkutan untuk kem yang bakal diadakan.. satu cabaran yang besar kerana saya perlu menanggung perasaan kena reject.. apabila kenderaan bus yang kami nak minta tak dapat disediakan.. satu lagi saya menjadi setiausaha untuk dinner kami.. seriusly tugas itu sangat berat bagi saya.. saya perlu menyediakan minit mesyuarat, menyediakan surat jemputan dan teks ucapan..

hmm sem 2 nie memang berat sikit la.. tambah lagi dengan assignment.. exam lagi.. memang saya balik sebagai panda la kali nie..huhu sekian laporan dari saya.. ewah macam setiasaha pula.. hihi memang pun..








No comments:

Post a Comment