Wednesday, May 6, 2015

ekonomi

ekonomi negara sekarang stabil dengan harga minyak stabil dan tiada kenaikan barag yang banyak walaupun ada gst.. tetepai bukan itu yang saya ingin ceritakan pada kali nie,,saya ingin cerita mengenai kos ekonomi yang saya ambil di ukm sekarang..

sebenarnya saya sangat meminati ekonomi sejak dari tingkatan empat lagi..saya mengambil subjek ekonomi asas ketika itu walaupun saya berada dalam aliran sains..saya selalu mendapat markah 90 ke atas kerana subjek ekonomi sangat menarik bagi saya sebab dia berkaitan dengan kehidupan seharian kita iaitu barang dan perkhidmtan serta dasar-dasar kerajaan..ini adalah angat kontra dengan subjek-subjek sains yang dipelajari hanya teori sahaja dan susah diaplikasikan..untuk spm saya, saya telah mendapat A+ seperti yang saya jangkakan..

saya telah meminta alran perakaunan untuk matrikulasi sebab aliran tersebut menawarkan subjek ekonomi..syukurlah juga saya berjaya ke dalam kemasukan kolej matrikulasi.. di situ saya telah belajar lebih lagi mengenai subjek ekonomi..walaupun agak pada permulaannya tetapi saya teruskan juga demi minat saya terhadap ekonomi..saya berjaya mendapat A untuk kedua-dua semestar untuk mikroekonomi dan makroekonomi..

saya telah melanjutakn pengajian ke peringkat universiti..ada orang percaya tak saya telah meminta kos ekonomi untuk semua pilihan 14 kemasukan ke universiti..nasib baiklah saya berjaya mendapat kos ekonomi di UKM..memang kos ekonomi lah impian saya di universiti..

mesti ramai yang fikir ekonomi ni kos yang senang..anda salah sebab kami belajar banyak keluk..dasar kerajaan..permintaan dan penawaran barangan..apapun saya ingin menceburi bdang ekonomi dan berharap mendapat pekerjaan dalam jabatan ekonomi malaysia..saya berharap cita-cita saya akan tercapai..sekian terima kasih..

No comments:

Post a Comment