Monday, May 11, 2015

smartphone

demi smartphone ada yang sanggup korbankan duit yang sedikit untuk memuaskan kehendak mereka..demi smartphone ada yang sanggup mencuri..demi smartphone ada yang sanggup bekerja sambilan untuk menandingi keluaran yang baru..

pernah terjadi tak situasi di mana di dalam kelas yang membosankan..anda terus bermin handphone?
pernah terjadi tak situasi di mana anda melepak dengan kawan tetapi semua asyik melayan handphone?
pernah terjadi tak situasi di mana anda bertexting sambil memandu kenderaan?
pernah terjadi tak situasi di mana ahli kumpulan yang lain sibuk membuat perbincangan tetapi anda sibuk berselfie dan post yang anda kononnya sedang buat discusson?
pernah terjadi tak situasi di mana anda habiskan berjam-jam selfie sebab hanya nak kejar likers di lamam sosial?

hmm saya rasa saya ada buat semua benda tu..susah nak ubah sebab dah jadi kebiasaan..tapi saya tak nak sampai orang awkward dengan saya..kalau saya tak nak jadi anti sosial..

harapan tinggal menjadi harapan..macam mana lah dengan generasi seterusnya?adakah mereka hanya sibuk berselfie sampai lupakan tujuan sebenar kehidupan?adkah mereka akan berasa puas dengan hanya duduk bersama tetapi sibuk melayan handphone masing-masing?

renung-renungkanlah~


No comments:

Post a Comment