Monday, May 11, 2015

stress

ingat tak cikgu sekolah menengah duu pernah cakap kalau masuk universiti jadual kelas tidak padat dan etika pemakaian tidak ketat?tetapi cikgu tak pernah cerita yag assignment di universiti sangat banyak dan aktiviti kolej sangat mengambil masa kita..

saya pernah merasa yang terlampau banyak assignment, meeting dan aktiviti kolej sehinggakan saya sangat stress..sehinggakan saya menangis sebelum tidur dan saya berasa homesick..dah lah rumah jauh..bukan selalu boleh balik,,masa nak call parents pun kurang..nak bermanja-manja dengan boyfriend pun tak boleh..

lepas tu ada banyak dugaan lagi..duit biasisiwa tak cukup kerana banyak sangat perbelanjaan..kawan ada yag buat hal..ada orang tak puas hati dengan kita la..macam-macam..belum lagi masuk masalah air di klej..saya pernah merasa satu minggu tak ada air..belum lagi masalah wifi..saya ypernah menghadapai situasi di mana sya ingin siapkan assignment tetapi tak ada sambungan internet menyebabkan kerja saya susah disiapkan..

memamg banyak la masalah yang oleh membuatkan kita stress..tapi jangan lupa diri dan Tuhan kita..sekian~

No comments:

Post a Comment