Tuesday, May 5, 2015

Sepuluh

kalau sebut pasal sepuluh?apa yang anda teringat?number sepuluh?sepuluh orang?kalau saya..saya akan teringat mengenai sepuluh jari kita..


jari kita? sangat berguna kan..kita kira matematik pakai jari kita.. pegang pen pun pakai jari.. pegang jaro orang yang tersayang?haha ibu bapa kita la..jangan fikir yang bukan-bukan..

jari kita juga sangat berguna time selfie..setuju tak?haha sign peace yang selalu orang buat time selfie..sign macam bunga yang mekar juga sangat popular..tangan memegang mulut yang macam sakit gusi juga dignakan oleh model-model untuk membuat pose seksi..

haha jangan anada memandang rendah pada jari kita..walaupun hanyalah sebahagian kecil dari anggota badan kita tetapi mempunyai banyak kegunaan..termasuklah saya yang menulis blog ni..kalau tiada jari maka tiada ah blog saya ni..handphone pun..kalau tiada jari macam mana kita nak menghunungi orang lain kan..

jari kita lah juga yang mempunyai deria rasa yang paling banyak..segala rasa panas atau sejuk selaunya akan dirasai oleh jari kita dulu..yang paling penting yang terkandung untuk jari kita ialah cap jari yang mewakili identiti setiap orang..ini kerana cap jari semua orang adalah berlainan..cap jari sangat berguna untuk menjadi bkti sebelum menyabitkan seseornag dalam kesalahan dan mengelakkan orang lain dituduh tanpa bukti..
`
sekian itu sahaja dari saya..mengenai jari daripada dom~

No comments:

Post a Comment